Friday, December 18, 2009

Tora Datang Lagi!




Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,

Tora Datang Lagi!

Dah lama hamba tak meng-hapdet blog ini, maaflah kepada sidang pembaca yang setia meng-klik blog ini dan menemui kehampaan.

Banyak perkara yang berlaku dalam hidup hamba semenjak dua menjak ini, mencipta ke-sedehan yang berulang2, kerana pemergian orang2 yang dikasihi dari bumi bertuah Dunedin. Akan tetapi tidak mengapa, itu sekadar cho-baan untuk menguji ketabahan hamba. Manelah tahu selepas ini jika ujian yang lebih besar timbul sekurang2-nya hamba dah ade pengalaman. Bukan kah redha dengan ujian itu menambah pahala?

Hamba banyak men-draf tulisan2 sekitar peristiwa, tapi tak terluah kerana sering sahaja terputus di tengah jalan, dek mata hamba yang akhir2 ini sering tertutup awal kerana hidung dan kepala hamba menjadi berat. heheh

Apepun hamba nak cerita hari ini hamba menjadi ayahbonda angkat kepada adinda Serikandi Besi yang telah bergraduasi dengan jaya-nya. Tahniah kepada beliau, juga tahniah untuk adinda kesayangan hamba juga, Natasha Hilman Cheow, tidak lupa kepada sidang Dunedin yang juga meraikan hari kemenangan di Pentas Graduasi, Amin, Ghadafi dan Abg. Faisal juga Evens (rakan sekerja-ku~ wlupun tak paham wat2 pahamla ye).



Tidak lupa juga untuk adinda hamba, Haneza, Fateha yang sering ku rindu saban hari, dan Hanisah serta Shamin, semoga kepulangan kalian menjana ekonomi negara dengan cepatnye (chewahh)!
Mahapla hamba tak sempat nak letak gambar sume org, sekadar gambar yang hamba ambil sekejap td, secebis peringatan di 19 Dis 2009, penutup tirai graduasi untuk tahun ini.


Kepada kalian semua, hamba ucapkan Selamat Pulang dan Selamat Bekerja! Esok2 sebelum mula kerja, sila baca doa ini ye;
"Ya ALLAH, aku memohon kebaikan pada Mu pada pekerjaan ini dan segala kebaikan yang ada padanya. Dan aku berlindung padaMu daripada keburukan perkerjaan ini dan segala keburukan yang ada di dalamnya. Sesungguhnya segala sesuau itu, Engkaulah yang Maha Berkuasa menentukannya. Amin.."












No comments:

Post a Comment