Thursday, February 11, 2010

Family Day Sarjana Otago

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,


Selain daripada aktiviti2 yang telah hamba sebutkan di bawah, aktiviti pada minggu berikutnya ialah aktiviti sukaneka atau Family Day Sarjana Otago.




Terima kaseh buat semua yang memberi peluang untuk hamba menyertai sebagai juri dan tukang plan + tukang beli hadiah + tukang balut hadiah + tukang tulis markah etc. Walaupun kadar keterlibatan hamba cuma sama banyak dengan kadar keterlibatan Baby Amzar yang comel, tapi hamba tetap bersyukur kerana diberi peluang. Proses perancangan yang berlangsung di rumah kak Eziey adalah sesuatu yang sering di-tunggu2. Kerana mase itu digunakan sebaiknye digunakan untuk bersama with my little boyfriend, Amzar Huzaiman. Berikut adalah kenangan yang sempat dirakam oleh sahabat hamba, Dlynn Azmi semasa sukaneka berlangsung.

Selain dari meraikan keluarga2 Malaysian di Dunedin ini, Family Day ini juga adalah untuk meraikan keluarga yang baru datang, dan juga yang telah lama datang tetapi berselindung di balik cangkerang-nya (cangkerang bernombor 744 george st, hehe)

Selanjutnya, Family Day dimeriahkan lagi dengan aktiviti Amazing Race. Kami sang singles bernama The Fabulous Five dapat nombor 5, alhamdulillah. Sesuwai dengan nama.Sementelah kami memang ber-lima pun. Dapatlah balik hadiah yang kami beli, kami susun, kami bungkus dan kami tulih. Alhamdulillah! *Kredit utk Abe Sepu yang telah banyak menyumbang idea untuk membeli dengan slogan "Mengapa Bayar Lebih?" di Countdown. Hehe

Antara aktiviti menarik yang telah kami harungi dalam Amazing Race adalah mengelim karipap, mencari cockles, mempertaruhkan jalan panjang atau pendek ke Botanic Garden, dan menguji kecerdasan mental serta nilai sentimental dan sejarah di Botanical Garden, Dunedin.


Terima kaseh buat semua. Semoga objektif ukhuwwah dan kerjasama yang kita harapkan bertemu di destinasi-nya, insyaALLAH.

No comments:

Post a Comment