Monday, February 1, 2010

Piknik Gergasi

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,






Comellnyer anak dara Hafiz dan Diana yang sedang memasak rumput untuk piknik gergasi kami. Geram sungguh!
Oh ye, sesudah berhempas pulas mencari rezeki ceri, kami berpusu ke Pinders Pond (erk, betul ke eja ni) untuk piknik dan mandi manda bagi kanak2. Sesungguhnya mase summer ni lah nak mencecah kulit ke air kolam kah, tasek-kah, atau pantaikah. Kalo bukan summer alamatnye kulit pun beku-lah.





Jadi setelah selamat tiba di destinasi piknik, maka kelihatanlah kiwi-kiwi manusia beserta sedara mare sedang sunbathing di tepi kolam. Akan tetapi, tidaklah rakyat jelata Malaysia ini ter-liur untuk mengikut jejak. Melainkan berpusu pula rakyat jelata mencari teduhan sebuah pohon yang besar di tepi kolam.
Arakian, di bawah pohon yang besar itu, ter-port lah segala periuk2 nasi, mihun dan lauk pauk, berserta dengan tikar sekali. Namun bukanlah tikar itu ajaib, kerana ianya tidak terbang. Tidak pula lauk pauk itu hadiah puteri buluh betung, melainkan kurniaan ALLAH kepada hamba rakyat jelata semuanya...



Maka berpusulah kami menikmati rezeki kurniaan ALLAH itu, kemudiannya berzohor di c2, menutup mata dengan kelip2 mengantuk juge di c2, kerna menunggu muda-mudi belia remaja melepas gian bermandi-manda di kolam yang indah dan jernih itu. Summer yang panas menambah perang warna kulit yang sedia 'sawo'. Akan tetapi tidak mengapa, kerana syahdunya angin sudah cukup menenteramkan sebuah perasaan.
Terima kasih ya ALLAH, dan terima kasih sahabat2, abang2 dan kakak2 atas piknik gergasi postgrad yang bermakna ini.

(lagi kredit untuk gambr2 oleh sdri Raseetha Vani dan buat semua model yang terlibat dalam pembikinan entri kali ini ;P)

No comments:

Post a Comment