Sunday, January 27, 2013

Fail ber-Abjad



Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,


Dulu hamba suka sangat menonton X Files. Zaman muda hamba dulu femes la siri X Files ni. Zaman sekarang ni, remaja tak layan dah. Sudah banyak siri lain yang boleh ditonton. Kalo hamba masih remaja sekarang pon, hamba lebih prefer siri kartun CatDog la kot. Heee





Tapi dalam banyak-banyak siri X Files tu, hamba paling tak suka bila masuk bab UFO. Sebabnya ia akan jadi bercelaru dan macam berkait dari episod yang lepas-lepas, yang mana hamba selalunya akan malas nak recall. 

Oleh kerana itu, episod itu akan terbiar sepi dan bolehla hamba menumpukan kepada solat maghrib dan dinner di awal waktu (zaman jahiliah- X Files dulu ditayangkan kul 7-8 malam,ngee).

Walaubagaimanapon, bagaikan terimbas semula kisah tengok X Files dulu bila dimaklumkan oleh Aimi bahawa UFO dijumpai di Jepun. Hah, siri X Files bakal berkumandang lagi. Lalu hamba pon mencari beritanya dan terjumpa artikel ini.

Hmm, banyak penjelasan yang boleh dibuat mengenai kematian ikan-ikan itu. Sudah sampai ajal antaranya..

Pencemaran air laut oleh oil spill? or even algae blooming can harm ikan -ikan tersebut juga. Kalo dari sudut ekosistem nak dihuraikan di sini, can be a whole lot of a lecture today! Whatever it is, kalo benar ada gulanyamana bukti hampas tebunya? Kalo benar sudah tidak bernyawa di mana jasad atau bangkainya? Di mana kuburnya? (okeh, nak cepat, and im pretty sure such nuisance of reading this, but again, who cares? hee)

Well, do not easily jump into conclusion. Aliens and bla bla bla. More studies shud be done, aye? chiow people, till then assalamualaikum ('',)



2 comments: