Thursday, September 24, 2009

Kerabu_Biru


Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,


Tadi semasa mata hamba berjalan2 di blog kawan hamba, McRose di Bergen, hamba begitu terliur melihat gambar2 makanan yang diletak di blog kawan hamba itu. Jadi hamba pun terfikir untuk 'tertiru' mcrose meletak gambar makanan jugaklah.

Sekadar berkongsi aktiviti random hamba di Dunedin pada Ramadhan yang lalu. Jangankan di Malaysia, di New Zealand ini, khususnya di Dunedin pun ada bazaar Ramadhan. Jadi barangsiapa yang kempunan nak makan ape2 untuk berbuka dan sahur, dan tak pulak reti memasaknya, atau tidak pulak rajin, maka mengunjungi Bazaar Ramadhan ni kira cadangan terrbaik la! Tahniah kepada penganjur iaitu abe2 kakok2 postgrades. Moga taun depan ade lagi ye, iA!

Di Bazaar Ramadhan ni macam2 ada, mungkinlah ia tidak sehebat bazaar di Ketereh, Kelate. Atau tidak juge semantap pasar malam Kg. Pak Tuyu Terengganu. Tapi ia tetap sebuah bazaar, membangkit rase ~ mengenang kesah2 dulukala.

Alhamdulillah, di bazaar ini jugak hamba menyumbang sedikit, tapi sedikit jer lah, sejenis juadah untuk jualan, iaitu nasik kerabu. Kredit kepada ibunda hamba yang telah menurunkan resepi ini kepada hamba, ibunda hamba pun tak sangka orang New Zealand makan nasik kerabu! Ibarat kata pepatah, haruan pulang ke lumpur! Maknanya? Homework! Cari sendiri!





Di kesempatan ini, hamba ingin menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf di atas kekurangan nasik kerabu hamba kepada semua penonton, pembeli, pengepau, dan perase nasik kerabu hamba yang tidak seberapa ini. Sesungguhnya jemari hamba mungkin tidak seindah alunan jemari Chef Wan, oleh itu, maafkanlah! Hamba juga mengucapkan setinggi2 penghargaan dan terima kasih kepada pembantu setia hamba, Fateha Kamarudin, SRSO, dan Hanun (bukan nama glem) atas sokongan dan bantuan kalian!

Juga terima kasih yang tidak terhingga kepada para pembeli nasik kerabu hamba!

Alamak mcm dapat anugerah Bintang Popular plak!
Alhamdulillah!
"...Ya ALLAH, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah. Jika ada di bumi, keluarkanlah. Jika ianya haram, maka sucikanlah. Jika adanya jauh, maka dekatkanlah. Dan jika ia telah hampir, maka permudahkanlah..."

No comments:

Post a Comment