Saturday, September 19, 2009

Kekasih gelapku

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,







Inilah dia sang Habib An-Najar hamba, perkenalkan! Habib hamba bukanlah seorang jejaka macho, sasa dan tampan! jauh sekali jejaka jambu! Habib hamba bukanlah seorang calon 'Gadis Melayu' di tv9.com.my. Habib hamba hanya sebuah laptop biasa, yang menyumbang kepada hamba dengan kadar luar biasa! Terima kasih ya ALLAH, dengan keizinan dan rezeki dari Mu, hamba mampu memiliki Habib An-Najar ku!

Habib hamba sudah semakin tua, makin usang dan berpenyakit! Imunnya makin lemah, tapi sudah barang pasti bukan disebabkan virus akibat bertukar jarum!

Kenapa namanya Habib? Habib, izinkan hamba merungkai sejarah kita, kerana andai tuan hamba pergi dulu, sekurangnya parut bersama tuan hamba kekal terpahat di hati...

"Dan datanglah dari hujung kota, seorang laki-laki* dengan bergegas dia berkata, ' Wahai kaumku! Ikutilah utusan-utusan itu. Ikutilah orang yang tidak meminta imbalan kepadamu; dan mereka adalah orang-orang yang mendapat petunjuk." (Surah Yaasin, 20-21)

*Menurut mufasir, laki-laki yang menyeru kaumnya agar menuruti utusan-utusan ALLAH itu bernama Habib An-Najar. Wallahu'alam (sumber: AlQuran Daarul Iman)

Kerana itu, besarlah harapan hamba padamu hai Habib ku, agar kehadiranmu di sisiku adalah untuk menyeru orang-orang di sekeliling kita untuk menuruti perintah ALLAH yang telah diserukan oleh utusan junjungan kita! Atau sekurang-kurangnya duhai Habibku, melalui tuan hamba, hamba bisa menemukan seruan untuk memperbaiki diri hamba sendiri!

Sekalung penghargaan buat Habib An- Najar ku!

1 comment:

  1. wah habib jewels ke ni? (macro cincin emas..ade maksud kaa?) huehuehue

    ReplyDelete