Saturday, October 10, 2009

Selebriti!



Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuan hamba sidang pembaca yang dikasihi sekalian,

Kisah selebriti di mana2, di Malaysia mahupun di New Zealand!

Gossip panas merata2, termasukla gossip dalam bahasa Somali yang tidak ku fahami di sebelah kami ini. Aduhh, berderau darah mendengarnye, nak buat assignment pun dah bertukar jadi dengar utube, sbb nak melarikan diri dari gosip liar yang unpahamable!

Antara yang digossipkan termasuklah gossip tentang selebriti terkemuka Dunedin! Yang sedang hidup bernyawa di kalangan kami! Senang jer nak jumpa selebriti2 ini, mereka tidaklah sombong malah peramah lagi! Mereka adalah antara tokoh2 Dunedin yang sangat mesra rakyat! Buktinya, mereka selalu ditemui di town, meronda2! Tapi jangan salah paham, mereka cuma berpura2 window shopping saja, hakikatnya mereka sebenarnye sedang memperhatikan gerak geri warga Dunedin, mengambil tahu hal rakyat! Oleh itu, tuan hamba semua, berhati2lah bila terlihat kelibat mereka!

Bila tuan hamba terlihat selebriti2 kita ini di mana2, perkara pertama yang tuan hamba perlu lakukan ialah;
1. Dekati mereka

2. Bagi salam 'Assalamualaikum'

3. Keluarkan pen, dan kata

"kak, mintak siiiiiiiiiiiiign!!"

Wajah2 mereka ini juga adalah wajah 'wanted' seDunedin. Jadi sekiranya tuan hamba menemui mereka berkeliaran di town, sila suruh mereka pulang! hehe


Entri ni dedikasi khusus atas permintaan adinda Zewy Min yang sedang mengadap facebook di samping kertas yang berlambakan di Burns Cal. Study2!
'Ya ALLAH, bukakan kepada kami hikmatMu, dan berikan kepada kami rahmat Mu, ya ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.'








No comments:

Post a Comment